Dag David, momenteel staan er drie zitbanken in de Klinkaardstraat. Deze zitbanken mogen en kunnen ook gerust gebruikt worden om op te picknicken.
Verder kiezen wij er als stad voor om geen extra vuilnisbakken te plaatsen, om de simpele reden: hoe meer vuilnisbakken er geplaatst worden, hoe groter het risico op sluikstort. Dat zien we ook aan de cijfers op de plekken waar overbodige vuilnisbakken weggehaald worden.
We hebben een vuilnisbakkenplan met stad. Sowieso komen meer afgelegen plekken met weinig sociale controle niet in aanmerking. Alle info over ons vuilnisbakkenplan vind je op www.harelbeke.be/vuilnisbakkenplan-de-strijd-tegen-zwerfvuil.
enkele nieuwe picknickbanken
Van "De Ronde van Harelbeke 2022"
Ga naar het project
Langs de vaart in stasegem (klinkaardstraat) zit er geregeld wat volk om te genieten van het water en de natuur.
Het zou leuk zijn dat er picknickbanken komen op deze groene strook langs het water (met bijhorende vuilbakken).
zo kan iedereen die daar zit rustig iets eten/drinken.
Officiële updates
Laatste update: 21 november 2022
Geplaatst op 21 november 2022
Reacties(2)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Bavo Victoor
Geplaatst door:Bavo Victoor
4 jaar geleden
Mooi voorstel, als je het maar geen 'picknick'-banken noemt. Dat veronderstelt dat er ook vuilnisbakken moeten komen, en - alle bestaande openbare vuilnisbakken bewijzen het - wij kunnen die luxe niet aan. Ze worden proppensvol gepropt, daarna wordt het vuil ernaast gegooid. Het leegmaken van de vuilnisbakken wordt op voorhand gepland en houdt geen rekening met hoe 'vol' ze zitten. Dat is anders dan thuis, en dat is moeilijk om te begrijpen.
Maar wie er wil picknicken kan dat, als iedereen die dat doet de omgeving maar proper achterlaat.
Ik zou echt geen vuilnisbakken plaatsen, die nodigen alleen maar uit om je afval niet weer mee te nemen.
Profiel van RITA PEETERS
Geplaatst door:RITA PEETERS
4 jaar geleden
het zou aangenaam zijn mochten er ook langs de Leie wat meer banken komen ,bv richting Kortrijk.
ook het Moleneiland zou aangenamer zijn mochten er banken zijn...... zoveel onbenutte kansen....
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Afgewezen
Locatie
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq